Kasım ayı kampanyalarının da etkisiyle, internet satışları patlamış durumda. Adet ve ciro rekorlarının yenilendiği bu süreçte bir çok müşteri sorunu da peşi sıra gelmektedir. Sıklıkla karşılaşılan internet alışveriş sorunlarını ve çözüm yollarını listeledik. Bu konu içerisindeki tüm başlıkları tek tek incelemenizi tavsiye ederim.
Muhatap Bulamama Sorunları
En uygun fiyatlı ürünü satın alma yarışında, sadece ucuz olduğu için tercihinizi belirlemeyin. Satın alım yapacağınız sitenin güvenilir olduğunu araştırın. Özellikle pazaryeri olarak hizmet veren siteleri tercih etmenizi tavsiye ederiz. Böylece, hem muhatap bulma sorununu çözmüş olacaksınız. Hem de en azından site içi buybox rekabeti sayesinde uygun fiyatlı ürün bulabilirsiniz.
Pazaryeri siteleri iletişim bilgileri için tıklayınız.
Satıcı Kaynaklı Sipariş İptal Sorunları
Uzun bekleyişler sonucunda uygun fiyatlı bir ürün buldunuz ve ödemeyi yaptınız. Ürünün kargolanmasını günlerce beklemeye başladınız ve bir süre sonunda satıcı kaynaklı olarak sipariş iptal edilebilir. Bu tarz durumlarda, Tüketici Hakem Heyetine başvuruda bulunarak ürününün tedarik edilmesi yönünde şikayet oluşturmanız önemlidir.
Turkiye.gov.tr adresi aracılığı ile THH şikayetinizi online oluşturmak için tıklayınız.
Geç Kargolama ve Kargonun Geç Teslimat Sorunları
Tedarikçi firmaların kargoya siparişi geç teslim etmesi ve kargo firmasının ürünü adresinize geç getiriyor olması ciddi sorunlar doğurabilir. Teslim aldıkları ürünü haftalar sonra teslim eden lojistik firmaları ülkemizin bitmeyen çilesidir. Ülkemizde yaklaşık %1’den daha az nüfusun yaşadığı ancak 40’tan fazla ilçe ve yüzlerce mahalle/köy tekelleşmiş lojistik firmaları tarafından teslimata uygundur. Bu bölgeler dışındaki teslimatlar için aslında çözüm var. Peki ne yapılmalı?
Öncelikle, satıcı firma ile iletişime geçmelisiniz. Sorunuza yanıt sürenizi baz alarak, ürünü ne zaman kargolayacaklarını tahmin edebilirsiniz. Ancak, kampanya dönemlerinde kargoları yetiştirme amacıyla soruları geç cevaplayabileceklerini ihmal etmeyin. Ayrıca sipariş vermeden önce, ürünü ne zaman kargolayabileceklerine dair sorularınızı iletebilir, cevap alabilirsiniz.
Aynı başlığın bir başka problemi ise, hiçbir şekilde müdahale edilemeyen kargo / lojistik firmaların yaşattığı sorunlar. Bu sorunla karşılaşmamak için, tedarikçinin hangi firma ile göndereceğini araştırabilirsiniz. Bulunduğunuz bölgedeki ilgili kargo / lojistik firmasının internette yayımlanan yorumlarını araştırabilirsiniz. Örneğin; X Lojistik firması için Y şehrinizde yapılan olumsuz yorumları inceleyebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken bir diğer husus ise, şikayet tarihleridir. Yakın zamandaki şikayetleri inceleyin, yıllar önce yazılmış şikayetleri pekte dikkate almanıza gerek yok.
Hasarlı Ürün Teslimat Sorunları
Siparişiniz taşıma esnasındayken kargo firmasında hasarlanabilir. Ayrıca Tedarikçi firma hasarlı ürün gönderebilir. Sizi kurtaracak tek adım ürünü kargodan teslim alma sürecidir. Adresinize ulaşmış olan ürünü teslim alırken dikkatli olmanız gerekmektedir. Aşağıdaki tüm adımları titizlikle takip edin.
1 ) Soğukkanlı olun : Kargo görevlisinin hızlı, aceleci tavırlarına aldırış etmeyin. Siparişinizin sağlıklı taşındığından ve doğru miktarda ürün teslim aldığınızdan emin olun.
2 ) Ambalajı kontrol edin : Ürün ambalajında hasar olmadığını teyit etmeniz zorunlu ihtiyaçtır. Eğer koli hasarı var ise; hasar tespit tutanağı tutulması gerekir veya teslim almadan geri gönderebilirsiniz.
3 ) Paket adetini sayın : Bazı ürünler tek parça değil, birden fazla koliye sahip olur. Örneğin Samsung klimalar 4 koliden oluşmaktadır. Adresinize 4 koli teslim edilmediyse tutanak tutulması gerekir.
4 ) Tutanağın kalitesi önemlidir : Eksik, hasarlı teslimat var ise tutanakta detaylı şekilde belirtilmesini sağlayın. Teslimat yapan kuryenin araç plakası yazmasını talep etmeyi unutmayın!
Kolisinde hasar olmayan ürün koliden hasarlı çıktı ise iade / değişim haklarınızı kullanabilirsiniz.
Replika , Sahte Ürün Teslimat Sorunları
Instagram, Facebook, Shopier alt yapılı siteler veya türevlerindeki sosyal medya sitelerinde çok sık replika / sahte ürün gönderilmesi şikayetleriyle karşılaşmaktayız. Ancak sadece sosyal medya veya shopier siteleri değil, pazaryeri sitelerindeki tedarikçiler içinde dikkat edilmesi gereken bir husustan bahsediyoruz.
Özellikle; kozmetik, ayakkabı, tekstil, saat ve gözlük kategorilerinde sıklıkla replika, lisanssız ürün gönderim sorunu yaşanmaktadır. Satıcı firmanın yorumlarını araştırmadan alışveriş yapmayın. Eğer ürünün orijinalliğinden tereddüt ediyorsanız, geri gönderin.
Bu içerikte sıklıkla karşılaşılan internetten satın alınan ürünler için geçerli problemler ele alınmıştır.
Bir cevap bırakın